niedziela, 8 sierpnia 2010

Ekstrahowane! Ciasteczka czekoladowe z m&m's




Trzeba się zmobilizować i wreszcie być jakoś na bieżąco z przepisami, bo to się strasznie nagromadziło. W sumie, nie tylko zdjęcia i przepisy, ale...

To był mój pierwszy przepis, który postanowiłam wrzucić na poprzedniego bloga. Robiłam je specjalnie do kina, bo chciałam w jakiś sposób sprowadzić uśmiech na usta A. Przepis znalazłam na stronie M&M'sów, nieco zmodyfikowałam i voila

Ciastka są dobre, meeega puszyste, zapychające i w sam raz na dołki większe i mniejsze. Widok topiącej się czekolady, łączącej się z puszystą masą jajeczną niesamowicie ociepla serducho. Należy gotować ze słuchawkami na uszach, z mocną muzyką. Śpiewanie dozwolone. Ja wybrałam Les Miserables.
Smakują najlepiej zapijanie nieco cieplejszym mlekiem. A mleko w kinie FTW!



Składniki:
2 szklanki mąki przennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 szklanki cukru (jak ktoś woli słodsze ciasto, niecdoda według własnego uznania)
100 g masła
tabliczka gorzkiej czekolady
4 duże jajka - lekko ubite
2 łyżeczki aromatu waniliowego
M&M's. Czekoladowe. Wg uznania, nie mniej niż 100 g

Sposób wykonania:

Przesiej i połącz mąkę i proszek do pieczenia, po czym odłóż na bok.
Połącz na parze cukier, masło i połamaną czekoladę aż się roztopią i otrzymamy jednolitą konsystencję.
Zdejmujemy znad pary i powoli, stopniowo wlewamy jajka i wanilię.
Rozmieszaj, a następnie wlej do mąki z proszkiem do pieczenia. Połącz dokładnie używając łyżki, aż otrzymasz gęste, ale nie stałe ciasto.
Odstaw na godzinę do wystygnięcia i w tym czasie posprzątaj kuchnię w której naświniłeś :]

Wybierz ze swoich M&M's wszystkie brązowe, po czym je posiekaj. Dodaj do ciasta i odstaw na jeszcze pół godziny. Rozgrzej piekarnij do 180°C. Możesz w tym czasie przeczytać kolejny rozdział Lalki B. Prusa.

Wyłóż blachę papierem do pieczenia i nałóż tam ciasto - pamiętaj, żeby zostawić im trochę miejsca między sobą - urosną. Możesz robić małe, na jednego gryza, bądź wielkie ciacha, które nie mieszczą się w dłoni i cieszą obdarowaną osobę (zrobiłam i takie, i takie).
Przyozdób pozostałymi M&M's - możesz je przypadkowo rozrzucić lub zabawić się i stworzyć urocze buźki (jak widać na zdjęciu).
Wsadź do nagrzanego piekarnika i piecz około 10-12 minut. Przed wyjęciem sprawdź ciasteczka wykałaczką - moze byc wilgotna, ale nie może się kleić!

Wyjmij i jedz - niekoniecznie przestudzone, choć wtedy błagam, uważaj na poparzenia i przypadkiem mnie nie pozwij do sądu ^^

2 komentarze:

  1. czy wyszły Ci twarde te ciasteczka bo ja moich nie moge ugryźć nawet... czy moożlwe że to dlatego że zakrótko czekałam9skróciłam czas z 1h to 30 min) czy dlatego ze rozpuszczajac cukier sie skrystalizował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemożliwe! Te ciastka nawet kruche nie są, są pulchne i uginające się pod palcami :D
      Myślę, że dobrze mówisz, za krótko odstały, stąd takie problemy. Upewnij się też, że temperatura nie jest za wysoka i nie piecz ich za długo! Powodzenia, nie zrażaj się i spróbuj jeszcze raz.

      Usuń

Opinie? Pomysły? Krytyka? Pisz! Chcę Cię usłyszeć...